lüke 2018.01.20. 15:10

munka meg éhenhalás

Évtizedekig külföldôn dolgoztam, s az ottani minisztériumban engedélyeztetni
kellett  a munkavállalást.Ônálló munkát  csak szakorvos végezhetett, s ezt csak az állampolgársággal lehetett megszerezni.
Az EU  később felülírt mindent!
MIkor decemberben beadtam a papírokat, következő júniusban hozhattam el. A minisztériumban egy 35 körüli, plüss állatokkal körülvett orvosnő adta ki az engedélyt. Így mikor elhoztam, már be is adhattam a következő évit.
Nem is értettem ,hogy a plüss állatok közt egy  gyenge kvalifikációval - de valószínűleg pártkönyvvel- rendelkező valaki a papírokból 6 hónap alatt miből döntött . Lehet , hogy valamelyik plüss állatka választott ki!
Hasonlóságot,láttam minap a NEAK- lánykori neve OEP- engedélyben.
96 éves apámat a PEG szonda mentette meg az éhenhalástól.Már már úgy nézett ki,mint egy eritreai kis gyermek.
A dolog - PEG- hamar rendeződött, bár a bazi nagy magyar egészségtelen ügy egy kicsit kavarta.
Majd a szondatápláláshoz szükséges eszközök engedélyezése októbertől január közepéig tartott. Addig,ha nem fizetünk súlyos pénzeket szintén az éhhalálhoz vezetett volna. Egy zsák 2500 Ft, egy szerelék 1000 Ft, egy kanna is ennyibe kerül.Naponta  - à 4500 FT!- ezt mind váltani kellett vona, de a magyar leleményes, a ragadós tápszert mosogatja a műanyagból.Guszta....
Végül is ilyen (elhúzódó !) engedélyezésnél,nagyjából kétféle beteg csoport  van:
-  a tumoros
-  s a nyelési képtelen - stroke miatt- (sokszor idős)
akiknek ez a táplálás szükséges  ;avagy  enélkül  a 21 . században egyszerűen éhenhalhat.
Nálunk is az engedély kiadásakor ,már be lehet adni a jövő évit, na de 96 éves korban ?

A bejegyzés trackback címe:

https://kokomalista.blog.hu/api/trackback/id/tr9513590311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása