A magyar kisdedóvóban megy a hazafias nevelés.Szerencsére nem elalvás előtt,hanem ebéd előtt, az unokám nagyon éhes volt- mondta.

Gyerekszájból,tömören:
Hunyadi János a téma,Mátyás király apja.Hunyadi a töröktől megvédte a magyarokat.
Segítségére a barátja( a gyereknek ez a fontos)sietett és megvédték a magyarokat a töröktől. Még a déli harangszó is derengett az éhes gyereknek.
Na meg  a fertőzés...a vérhas ,a táborban.Nem mint Shigellózis és amőbás dysentéria,hanem igazi mai vírus.
Nem volt jó az ebéd,de megettem!- fűzi bele.
Második történet a Szt.Erzsébet legendája: kötényében, s mutatja ,az ennivaló rózsává változott.
A szülők lehidalnak,fogalmuk sincs thüringiai Szt.Erzsébetről.Én ,aki cseregyerekként 
Thüringiában töltöttem a nyarakat, vagy 4x is voltam a Wartburgban- itthon csak büdös kétüteműként volt ismert-rögtön rákérdezek,s még Lisztet is megemlítem.
Bár Szt.Erzsébet csak ,külföldre szakadt honfitársunk ,az óvoda honfilányként emlegetí.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kokomalista.blog.hu/api/trackback/id/tr1715752314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása