Olaszországból csak öt kilométer a Balkán.Kora hajnalban indulunk Muggiából Koperbe, közben a nap is felkel. A koperi pályudvar viszonylag új, a kosz tobzódik ,a pàlyaudvar reggel nyolcig zárva. Budapestre reggel 5 h 25- kor indul a vonat.Pár magyar lézeng is az állomáson. Nemzetközi a szerelvény , a wc koszos,  légkondicionálóról ne is álmondj ! Büfékocsi nincs,minden kis helyen megáll a vonat.
Az 500 km- s út  cirka 12 óra, késésekkel, sín felújítással még több is. Igaz az àra is olyan, 25 €.Inkább kicsit több lenne, de  uniós, európai, ahogy Budapest Bécs közt, vagy a müncheni vonal.Szomorú, Európaban- ahol TGV- k járnak már, ilyen vicinális közlekedik két főváros között. A Railjet az  innsbrucki pályaudvarra 200km-s sebeséggel fut be.
Magyarországon Ajka és Veszprém közt vágányzár van,ahol tódozgatják fódozgatják a síneket. Ez a vonat Magyarországon két megyeszékhelyet is érint: Veszprémet és Zalaegerszeget.
Milyen jó lenne benne lenni az európai körforgásban!
megj.2022.08.03
- a ma reggeli müncheni RJ helyett tó’dozott a MÁV egy vagonsort,ami csak Bécsig mehetett ! Hisz hogyan bírná a 200 km/ h -t.Bécsben át kellett szállni  egy RJ-re.
- Múlt héten Biatorbágy után ue órakig állt a nyílt pályán A MÁV kalauza nen nyitotta ki manuálisan az ajtókat ,tűző nap,32 fok, se vïz,se áram.Míg nem egy értelmes szabadnapos rendőr elrendelte.
Érzed a különbséget?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kokomalista.blog.hu/api/trackback/id/tr7417888537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása